ZETApress

hírportál

McLaren-siker a Ringen

Oscar Piastri, a McLaren ausztrál versenyzője nyerte a 39. Formula-1-es Magyar Nagydíjat ma délután a Hungaroringen, mellyel pályafutása első sikerét aratta az elitkategóriában. A 23 éves pilóta mögött csapattársa, a brit Lando Norris ért célba másodikként, így a McLaren a 2021-es Olasz Nagydíj óta először aratott kettős győzelmet az F1-ben.

A 3. helyen a hétszeres világbajnok brit Lewis Hamilton zárt a Mercedesszel, neki ez a 200. dobogós helyezése a Formula-1-ben – láttuk az M4 Sporton. A hétfői mogyoródi sajtótájékoztatóról idekattintva olvashatunk.

Piastri a hetedik versenyző a mostani idényben, aki legalább egy futamot meg tudott nyerni, az F1-ben pedig legutóbb 2012-ben fordult elő, hogy hatnál több különböző pilóta aratott győzelmet, amikor nyolcan diadalmaskodtak legalább egy alkalommal. A címvédő és háromszoros világbajnok Max Verstappennek (Red Bull) volt esélye a 3. helyen zárni, de végül 5. lett Charles Leclerc, a Ferrrari monacói versenyzője mögött.

A 15 órai rajt után az első kanyarba egymás mellett fordult be a pole pozícióból kezdő Norris, valamint Piastri és Verstappen, ebből a csatából pedig a belső íven forduló ausztrál versenyző jött ki a legjobban. Az 1. kör végén így Piastri állt az élen, mögötte sorrendben Verstappen és Norris száguldott, igaz, a holland címvédő az egyes kanyarban elhagyta a pályát és így jutott előnyhöz. A 4. körben a csapat azt tanácsolta neki, hogy mielőtt még büntetést kap, engedje maga elé Norrist, a háromszoros vb-győztes pedig így is tett, de a rádión jelezte, hogy nem ért egyet a döntéssel.

A 10. körben Piastri előnye már több mint 2,7 másodperc volt Norris előtt, a britet pedig Verstappen követte 2 másodperc környéki hátránnyal. A 4. helyen Lewis Hamilton (Mercedes) száguldott, mögötte Leclerc és Carlos Sainz Jr. (Ferrari) volt a sorrend. A 15. körre a McLarennél meghatározták a stratégiát, legalábbis Norrisszal azt közölték a rádión, hogy koncentráljon Verstappenre, és ne arra, hogy Piastrit utolérje.

Az első kerékcserék sorát az élmezőnyből Hamilton kezdte meg, aki a 17. kör elején hajtott a boxba, ugyanennek a körnek a végén pedig Norris is friss abroncsokat kapott. A 19. kör kezdetén Piastri autójára is felkerültek az új gumik, Verstappen pedig csak a 21. körben járt a boxban. A kerékcserék legnagyobb nyertese Hamilton lett, aki tulajdonképpen a boxkiállásának köszönhetően előzte meg Verstappent és jött fel harmadiknak. A brit sztár ráadásul egymás után többször is megfutotta a leggyorsabb kört, így közeledett az előtte száguldó Norrishoz, valamint a versenyt vezető Piastrihoz is. Az egyre inkább bemelegedő kemény gumikeverékeken aztán Verstappen gyorsulni kezdett, ahogyan a McLarenek is, s hamarosan az élen haladó Piastrié volt a leggyorsabb kör.

Verstappen a 34. körben érte utol Hamiltont, egyszer meg is próbálta megelőzni, de a manőver közben nem tudott befordulni a kanyarba, így a hétszeres vb-győztes brité maradt a 3. pozíció. A holland címvédő ezután ismét arra panaszkodott a rádión, hogy nem tudja megfelelő tempóban bevenni a kanyarokat. Közben Piastri sokat veszített az előnyéből Norrisszal szemben, aki 4-ről 1,5 másodpercre dolgozta le a hátrányát.

A 41. körben Hamilton ismét a boxba hajtott kerékcserére, Norrist pedig a 45. körben hívta ki a McLaren. Piastrinak két körrel később kellett a csapat hívására kiállnia friss abroncsokért, s így átadta a vezetést Norrisnak, aki nagyjából 3 másodperces előnyre tett szert. A McLaren két kör múlva rádión tájékoztatta Norrist, hogy adja majd vissza a vezető helyet Piastrinak, miközben Verstappen az 50. körben letudta a 2. kerékcseréjét.

A hajrában az 5. helyre csúszó Verstappen a csapattal vitázott rádión a szerinte elrontott stratégia miatt, közben a McLaren Norrist győzködte, hogy kímélje még jobban a gumikat, de a brit versenyző nem igazán volt hajlandó lassabban menni. A leintésig a Verstappen-Red Bull, valamint a Norris-McLaren vita szórakoztatta elsősorban a nézőket, végül a holland címvédő egy alkalommal túlságosan optimista manőverre szánta el magát Hamiltonnal szemben, melynek eredményeként a Red Bull bal hátsó kereke összeért a Mercedes jobb első abroncsával, s Verstappen ugratva elhagyta a pályát. Közben Norris három körrel a vége előtt – a McLaren sokszori győzködésének engedve – a célegyenesben maga elé engedte Piastrit, a saját csapatával folyamatosan vitatkozó Verstappennek pedig meg kellett elégednie az 5. hellyel.

A 24 futamos vb pontversenyeinek állása a 13. futam után

versenyzők:
01. Verstappen 265 pont
02. Norris 189
03. Leclerc 162
04. Sainz 154
05. Piastri 149
06. Hamilton 125
07. Pérez 124
08. Russell 116
09. Alonso 45
10. Stroll 24
11. Hülkenberg 22
12. Cunoda 22
13. Ricciardo 11
14. Oliver Bearman (brit, Ferrari) 6
15. Gasly 6
16. Magnussen 5
17. Albon 4
18. Ocon 3
19. Csou 0
20. Sargeant 0
21. Bottas 0

csapatok:
01. Red Bull 389 pont
02. McLaren 338
03. Ferrari 322
04. Mercedes 241
05. Aston Martin 69
06. RB 33
07. Haas 27
08. Alpine 9
09. Williams 4
10. Sauber 0

A Magyar Nagydíj e hétvégi 3 napján összesen 310 ezer néző látogatott ki a Hungaroringre, a vb 14. futama a jövő hétvégi Belga Nagydíj lesz Spa-Francorchamps-ban. Utána 4 hét pihenő következik az augusztus 23-ai hollandiai folytatásig.

Szóljon hozzá!