ZETApress

hírportál

Corvinus-siker Párizsban

Nemzetközi díjat nyert egy madármegfigyelő marketingkutatót bemutató magyar film Párizsban – tudatták sajtósaik. A Corvinus kutatóinak videográfiája elhozta a legjobb film díját a fogyasztói kutatásokról szóló vezető nemzetközi konferencián szeptember végén.

Horváth Dóra, Bollók Máté és Cosovan Attila díjnyertes filmje madármegfigyelővé váló kutatóról és a madármegfigyelésről mint a kutatás metaforájáról szól, melynek címe Lépj be: Az akadémiai világban való boldogulás madármegfigyelési perspektívája. Egy introspektív videokollázs. A Vimeón nyilvánosan elérhető angol nyelvű videót innovatív szemléletéért, a használt különleges perspektívájáért, a kutatói reflexió megjelenítéséért díjazták az Advances in Consumer Research (ACR) vezető nemzetközi marketingkutatási konferencián szeptember végén Párizsban.

Tervezőként a tereptárgyakat a madár reakcióinak megfelelően állítom be. Ez egy iteratív folyamat. Úgy kezelem őket, mint ügyfeleket, akik a jelenlétükkel szolgálnak ki engem. Ez mind arra késztet, hogy visszatérjek kutatói pozíciómba, és elgondolkodjak azon, hogyan közelítem meg a kutatást. Ugyanaz a forgatás folyamata, a kamerák beállítása, mint ahogyan a valósághoz viszonyulok kutatóként – vallja a filmben Horváth Dóra, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing- és Designkommunikáció Tanszékének vezetője.

A videó jól reprezentálja a Corvinus designorientált és művészetalapú kutatással foglalkozó Marketing- és Designkommunikáció Tanszéke, valamint a Design Business Society Lab designkommunikációs oktató és kutató műhely munkásságát, saját módszertanát, valamint a tudományos megközelítés és a művészi kifejezés találkozását.

A konferencián a Budapesti Corvinus Egyetem csapata három innovatív, kapcsolódó megjelenéssel, összesen hét szerzővel képviseltette magát. A film mellett megjelentek egy a fogyasztói döntéshozatal adatvizualizációjáról szóló fotósorozattal és egy kutatói reflexióra építő workshoppal is. Az előbbi szerzői: Bollók Máté, Horváth Dóra és Cosovan Attila, az utóbbié Horváth Dóra, Csordás Tamás, Mitev Ariel, Kisfürjesi Nóra és Bifkovics Bettina. A workshop szintén madaras témájú volt Fészekrakás/kapcsolatépítés (Nestworking) – engedd ki a madarat a kalitkából – kutatói reflexió és eszképizmus workshop címmel.

Az Association for Consumer Research a fogyasztói magatartás és marketingkutatás egyik vezető szervezete. Az általuk évről évre megszervezett innovatív konferencia a diszciplína leggyakrabban használt módszerei és megközelítései mellett hangsúlyt fektet a legújabb innovatív megközelítések és módszertanok megjelenítésére.

A Budapesti Corvinus Egyetem Magyarország vezető egyeteme a gazdasági és társadalomtudományi képzések területén. A Maecenas Universitatis Corvini Alapítvány által fenntartott Corvinus középtávú célkitűzése, hogy az említett területeken ne csak országosan, de Közép-Európában is a legjobb felsőoktatási intézménnyé váljon. A Corvinus Egyetemen jelenleg csaknem tízezer hallgató tanul, köztük kétezren külföldiek.

Az intézmény világszerte kétszáznál több partneregyetemmel ápol szoros kapcsolatot. A Corvinus rendszeresen ér el előkelő helyezést a nemzetközi felsőoktatási rangsorban, Gazdálkodási és menedzsment képzésével a régió 1. helyezettje lett az Eduniversal 2019-es rangsorában. A Budapesti Corvinus Egyetem az egyetlen olyan magyarországi egyetem a gazdaságtudományok területén, amely két nemzetközi intézményi akkreditációval (AMBA és AACSB) rendelkezik.

Szóljon hozzá!