Ikarusok Ferihegyen
Gördülő Ikarus legendák az Aeroparkban: 130 autóbusz érkezik a VI. Ferihegyi Ikarus Találkozóra ezen a hétvégén – tudatták sajtósaik.
Ismét jön a két nap, amikor nemcsak a történelmi repülőgépek játsszák a főszerepet az Aeroparkban. A legendás Ikarus gyár 130 autóbusz – köztük számos oldtimer jármű, és ritkaságnak számító kocsi, például az emeletes Bikarusz – mutatkozik be október 05-én és 06-án szombat-vasárnap. Élmény-buszozás, látványos felvonulás, gördülő kiállítás, különleges motorindítás egyaránt szerepel a hétvége programjában, ami az egyik legismertebb és legsikeresebb magyar márka előtt tiszteleg.
Gördülő történelem
A Légi-közlekedési Kulturális Központ, a Volánbusz Zrt., a BKV Zrt., a Közlekedési Múzeum, és számos partnere a magyar járműgyártás és közlekedéstörténet meghatározó autóbuszait immár hatodik alkalommal vonultatja fel a repülőtéri múzeumban. A kiállítás mellett élménybuszozás is zajlik majd. Az idősebbek így nosztalgiázhatnak, a fiatalok pedig átélhetik az igazi Ikarus-élményt.
A legsikeresebb magyar márka
Az Ikarus egyike a magyar ipar világhírű márkaneveinek. Az állami autóbuszgyár előtörténete 1895-ig nyúlik vissza, viszont története Ikarus néven csak a második világháború után kezdődött meg. Az Ikarus – mint állami vállalat – az 1970-es, 1980-as években meghatározó piac szerepet játszik be nem csupán a keleti blokk államainak, hanem a világpiacon is. A különféle Ikarus autóbuszok a városi és távolsági tömegközlekedés mellett évtizedeken át a ferihegyi repülőtéren is meghatározók voltak. számos modell olyan helyekre is eljutott, mint az Egyesült Államokban, Madagaszkár, Venezuela, Costa Rica, Guinea, Etiópia.
Faros dömping a találkozón
A régi autóbuszok közül a legnagyobb rajongótáborral a legendás és különleges vonalvezetésű farosok rendelkeznek. Nem véletlen, hogy napközben jellemzően Ikarus 55-ösökkel zajlik majd az élménybuszozás, az ingajáratot pedig a 200-as család 200 ezredik példánya teljesíti a Népliget és az Aeropark között. Az Ikarus 55 a gyár egyik legismertebb és legsikeresebb távolsági és turistabusz-típusa volt, melyet 1954 és 1973 között gyártottak. Hívták Farosnak és Bözsinek is, ezt az elnevezést a busz jellegzetes hátulsó motorszekciójának köszönheti.
Járműcsodák a hőskorból
Erre a hétvégére beköltözik az Aeroparkba a Volánbusz restaurált emeletes Bikarusz, amely a 60-as évek végén két autóbusz összeépítésével jött létre. Mellette a közönség látható Ikarus 30-ast, amely a gyár legelső típusa volt, érkezik Ikarus 60-as, melyet az első pótkocsis modellként tartanak számon, de megtekinthető lesz az első csuklós modell, sőt jobb-kormányos és elektromos autóbusz is szerepel a kínálatban.
Ikarus felvonulás mintegy 80 busz részvételével
A rendkívül látványos statikus kiállítás mellett vasárnap 16 órától izgalmas felvonulással készülnek a szervezők, amikor a hosszú konvoj rendőrségi biztosítással az Aeroparkból indulva oda-vissza végighalad a Vecsés-Ecser összekötőúton (Vecsés főutcáját érintve) ritka fotótémát kínálva a rajongóknak. A járművek túlnyomó többsége kívül-belül megtekinthető lesz, sőt több autóbusz utasterében közlekedéstörténeti kiállítás várja majd a látogatókat.
A program mindkét napon 09 és 18 óra között látogatható, amelyen olyan szakértők mesélnek az Ikarus történetéről, az egyes modellekről és a nemzetközi sikereiről, mint dr. Lovász György, Örsi Ferenc. Az ipartörténeti érdekességekért rajongóknak igazi csemegével is szolgál a repülőmúzeum: a hétvégén minden órában beindítanak egy An-2-es repülőgépből származó 1000 lóerős csillagmotort, és egy Boeing 737-es utasszállítóból származó fedélzeti sugárhajtóművet. A jelentős érdeklődésre való tekintettel a szervezők azt javasolják, hogy a látogatók lehetőséget a közösségi közlekedés igénybevételével érkezzenek az Aeroparkba.