ZETApress

hírportál

Uber-válasz a taxistörvényre

Fekete Zoltán, UberBudapestet sakkban tartja néhány tucat taxis, akik be akarják tiltatni a piaci versenytársakat. Rövid távon sikeresnek tűnhet az akciójuk, hiszen a döntéshozók olyan törvénymódosítást terjesztettek a Parlament elé, amely megakasztaná a modernizációt, megakadályozná az Uber alkalmazás használatát.

Az Ubert 150 ezren használják Magyarországon azért, mert minőségi és megbízható szolgáltatást hozott Budapestre ? amit most el akarnak venni a magyaroktól. Uber nélkül 1200, engedéllyel rendelkező, számlát adó, adófizető sofőr veszítené el megélhetését, 150 ezer ? főként fiatal ? felhasználót megfosztanának a választás szabadságától, Magyarországot pedig elvágnák a világ azon részétől, ahol nem ellenségnek tekintik a technológiai fejlődést, a digitális gazdaságot ? nyilatkozta Fekete Zoltán, az Uber magyarországi vezetője a kormány által tegnap beterjesztett törvényjavaslatra.

A gazdasági verseny tisztaságát felügyelő intézmények örömmel fogadták az Uber által meghonosított magas minőséget és megbízhatóságot a világ számos országában. Németországban például, ahol a meglehetősen bonyolult taxi szabályozás 60 éves múltra tekint vissza, a Szövetségi Kartell Hivatal a következőt jelentette ki: A fokozódó piaci verseny nem árt a taxis piacnak? Az Uber megjelenése arra ösztönöz, hogy a meglévő szabályokat szabadabban értelmezzük.

Spanyolországban, ahol az Uber nemrég újraindult, a Nemzeti Versenybizottság egyenesen beperelte a kormányt a személyszállítási piac korlátozása miatt. Lengyelországban a Verseny- és Fogyasztóvédelmi Hatóság nemcsak elutasította a taxis vállalatok panaszát, hanem kijelentette: a szabályozást az Uberhez hasonló innovatív, modern megoldásokhoz kell igazítani annak érdekében, hogy az utasok és általában a személyszállítási ágazat részesüljön a piaci verseny teremtette előnyökből.

Az Uber elkötelezett a párbeszéd mellett minden érintett féllel közösen, mert csak ez hozhat egy olyan megoldást, amellyel mindenki nyer: a fogyasztó, a vállalkozások és az állam. Mert olyan XXI. századi szabályozásra van szükség, amely a fogyasztók érdekeit is képviseli. Nemrégiben Észtország és Litvánia is konkrét lépéseket tett az innovációban rejlő gazdasági lehetőségek kiaknázására. Ezen országok az Uberhez hasonló vállalatokkal partnerségben hozzáláttak a digitális adózási platform kialakításához, illetve a megosztáson alapuló gazdaság szabályozásához oly módon, amely erősíti a fogyasztó és a vállalkozás szabadságát. Reméljük, Magyarország is kész ezt az utat választani! Az Uber a kialakult helyzet megoldásán kíván dolgozni, ám ezalatt az idő alatt is mindenben támogatjuk autós partnereinket. Azokat is, akik Budapest útjain szolgálják az utasokat, és azokat is, akiknek folyamatban van az engedélyek beszerzése! ? fejeződik be magyarországi vezetőjük nyilatkozata.

Szóljon hozzá!