ZETApress

hírportál

Kelet-Pestről Észak-Budára

VezérigazgatókÚj buszok szállítják május 11-én vasárnaptól a solymári, a pilisborosjenői, a nagykovácsi és a remeteszőlősi vonalak utasait is ? tudtuk meg a mai sajtóreggelin Adyligeten, a Petneházy Huszárcsárdában Vitézy Dávidtól, a BKK és Dr. Dévényi Gergelytől, a Volánbusz Zrt. vezérigazgatójától.

A főváros forgalmában is fontos szerepet betöltő agglomerációs vonalak közül a Solymárra, Nagykovácsiba, Remeteszőlősre és Pilisborosjenőre közlekedő járatokon is új járműparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a Volánbusz Zrt. a Budapesti Közlekedési Központ megrendelése nyomán. Az új alacsony-padlós és akadálymentesített járművekkel a Solymárra utazók a 64-es, a 64A, a 164-es, a 264-es nappali és a 964-os éjszakai busz vonalán, a Pilisborosjenőre utazók a 218-as nappali busz vonalán, a Nagykovácsiba és Remeteszőlősre utazók pedig a 63-as nappali és a 963-as éjszakai busz vonalán utazhatnak.

A járatok a II. és III. kerület közlekedésében is fontos szerepet töltenek be Budapesten. Az ezen vonalakon forgalomba álló szóló, 106 darab MAN A21 Lion?s City és a más agglomerációs vonalakra érkező csuklós, 61 darab Rába-Volvo 7900 klimatizált, alacsonypadlós és környezetbarát autóbusz forgalomba állásával számottevően növekszik a szolgáltatás színvonala. A menetrendek, járatszámok és tarifák továbbra is a meglévő fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek.

A péceli 169E és 956-os agglomerációs buszjáratot követően a Solymárra, Nagykovácsiba, Remeteszőlősre és Pilisborosjenőre közlekedő járatokon is új járműparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a Volánbusz Zrt. Az új alacsony-padlós és akadálymentesített járművekkel május 11-étől a Solymárra utazók a 64-es, a 64A, a 164-es, a 264-es nappali és a 964-os éjszakai busz vonalán, a Pilisborosjenőre utazók a 218-as nappali busz vonalán, a Nagykovácsiba és Remeteszőlősre utazók pedig a 63-as nappali és a 963-as éjszakai busz vonalán utazhatnak. A szolgáltatóváltással egy időben ? Nagykovácsi önkormányzatának kérésére ? a Nagykovácsi, lakótelep elnevezésű megállóhely neve Sebestyéndombra változik.

Mint a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója kérdésemre elmondta, új autóbuszaik a két hete átvett péceli járataikhoz hasonlóan a Népligetben éjszakáznak majd, de rövidesen átköltöznek az Etele térre. (A 956-os éjszakai járat Pécel és Hűvösvölgy között közlekedik.) Mivel a Volánbusznál minden járművet csak egy-két sofőr vezet, jó gazdaként bánnak velük, takarítják, karbantartják azokat. Épp ezért ezeket jóval ritkábban kell átvizsgálni, mint a BKV elaggott, sokgazdás járműveit. Új buszok lévén a most beszerzettek két évig garanciásak, így csak szakszerviz végezheti el a nagyjavításukat.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési pályázatán nyertes Volánbusz Zrt. 8 + 2 évre kapta meg a jogot az agglomerációs vonalak üzemeltetésére. A társaság a péceli, a solymári, a pilisborosjenői, a remeteszőlősi és a nagykovácsi buszjáratok után további nyolc (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Halásztelek, Szigetszentmiklós/Lakihegy és Törökbálint) agglomerációs járatot vesz át június végéig ütemezett időpontokban. A legközelebbi átvétel 2 hét múlva a Budakeszi 22-es vonalcsalád lesz.

Az állami tulajdonú közszolgáltató 11 milliárd forintból összesen 167 autóbuszt szerzett be, közülük mintegy 150 darabot állít fokozatosan forgalomba a BKK által szervezett, a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő elővárosi vonalakon. Az új buszok több ütemben a 13-as, a 22-es, a 64-es buszcsalád, a 38-as, a 40-es, a 40E, a 63-as, a 84E, a 88-as, a 89E, a 94E, a 140-es, a 140A, a 140B, a 169E, a 172-es, a 188E, a 218-as, a 240E, a 272-es és a 294E autóbusz vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon jelennek meg. A fejlesztések eredményeként nyárra minden második busz alacsony-padlós lesz Budapesten. A hétvégeken pedig már kizárólag alacsony-padlós járművek közlekednek az agglomerációs vonalakon. Utána a Csepel-szigeten összehangolják a sárga- és kék-buszok követési idejét, amit majd a Budakeszi úton és a Bécsi úton is megtesznek.

A 106 darab MAN A21 Lion?s City és a 61 darab Rába-Volvo 7900 típusú autóbusz minden korszerű igénynek megfelel: a járművek teljes hosszukban alacsony-padlósak és akadálymentesítettek, kamerarendszer működik bennük, az utazást a légkondicionáló még komfortosabbá teszi. Az új buszok megkönnyítik az idősek, a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis szülők közlekedését. A kerekesszékes utazást kihajtható rámpa is segíti.

A Rába-Volvo autóbuszokat a továbbfejlesztett és csökkentett CO2-kibocsátású Euro 5 EEV motorral szerelték fel. A MAN járműveket a közösségi közlekedésben Magyarországon először megjelenő, Euro 6 normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentését is segítő legkorszerűbb automata sebességváltóval gyártották. Minden harmadik új jármű beépített automata utasszámláló rendszerrel támogatja a forgalomszervezési feladatokat. A buszokat felszerelték a FUTÁR rendszerrel, az utastérben és a jármű minden oldalán elhelyezett belső és külső kijelzők folyamatosan adnak aktuális tájékoztatást a járat útirányáról és a soron következő megállókról. Erről az Adyligetről Hűvösvölgyig tartó próbaúton oda-vissza magunk is meggyőződhettünk.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Észak-Budáról Dél-Pestre | ZETApress

Szóljon hozzá!