Budaörsi konferencia
Nyitni kell! – voltak a Növényi Konferencia legfontosabb gondolatai. Október 30-án szerdán a METRO Gasztroakadémia negyedszer is megnyitotta kapuit, hogy otthont adjon a Növényi Konferenciának Budaörsön. Magyarország első számú innovatív, növényi alapú élelmiszeripari eseményén az idei évben az edukáció állt a középpontban.
Október 30-án ismét lezajlott Magyarország egyetlen Növényi Konferenciája, melynek célja továbbra is a növényi alapú trend követése, előre-mozdítása, színesítése volt. A rendezvényen, mely idén elsősorban az edukációt helyezte fókuszába, az érdeklődők négy előadást és hét kerekasztal-beszélgetést hallgathattak meg – tudatták sajtósaik.
Az esemény Péntek Csaba főszervező, a Vegan Business Circle alapítójának felvezető szavaival vette kezdetét. Ez követte az első beszélgetés, melyen Galavits Patrik, a Direkt36 újságírója és a nap szakmai moderátora faggatta Farkas Erika okleveles táplálkozási tanácsadót és Zoltai Annát, a KÖZSZÖV elnökét a növényi ételek bevezetési lehetőségeiről a közétkeztetésben. Ahogy azt Zoltai Annától hallhatták az egybegyűltek, egyelőre a magyar jogszabályok nem teszik lehetővé a teljesen növényi étrendet ezen a területen, de azzal kapcsolatban mindkét szakember bizakodó volt, hogy várható-e enyhülés a növényi alapanyagok szerepeltetését illetően a bölcsődék, óvodák, iskolák, kórházak, szociális és a büntetés-végrehajtás intézményeiben a jövőben.
Ezt követően Zsolnay Gergely, a The Planteen executive chefje osztotta meg tapasztalatait a vendéglátásban tapasztaltakról, és felhívta arra is a figyelmet, hogy a növényi étrend kommunikációjában hasznos lenne a mentességről az egészségességre helyezni a hangsúlyt.
A délelőtt izgalmas beszélgetésekkel és előadásokkal folytatódott: a növényi termékek kiskereskedelemben elfoglalt helyéről Galavits Patrik Herczeg Andreát, a Csak a Mentes tulajdonosát, Simon Zsuzsannát, az Avokado marketingvezetőkét, Szalma Ritát, a Kifli.hu kereskedelmi igazgatóját és Tukacs Mátét, a Bijó Áruház marketingvezetőjét kérdezte – a válaszaikból kiderült, hogy a magyar vásárlók biztosra mennek, és ritkán kísérleteznek.
Molnár Gergely Dávid, a Szemléletváltó program vezetője a jó munkaerő megtalálásához és megtartásához adott tippeket – az egyik legfontosabb gondolat szerint érdemes a kollégáknak pozitív megerősítésekkel támogatni.
A növényi alapú ebéd előtti utolsó beszélgetés a törzsvendégekről szólt: Fait Federika, a The Planteen egykori üzletvezetője, Preyer György, a Vegazzi Specialty Pizzeria tulajdonosa és Szeghalmi Anita, a Vegán Kifli tulajdonosa is megerősítette, hogy a kiszámítható minőség, a pozitív élmény és a közösségépítés is esszenciális.
Délután is nagyon izgalmas programokon vehettek részt a Növényi Konferencia résztvevői: Batternay Anita, a PrestonSales ügyvezetője praktikus gyakorlati tanácsokat osztott meg azzal kapcsolatban, hogy a termékek hogyan teljesíthetnek jól a kiskereskedelemben, míg Vida Raul, a Prove és a Csir Kevin alapítója a cégek és nonprofit szervezetek együttműködési lehetőségeit tárta fel.
kerekasztal-beszélgetések is rendkívül érdekesek voltak: Bíró Attila, a Sweet Gorilla Mentes Tortaműhely tulajdonosa, Bruzsa István, a Nestlé sales managere és Zsiros Bernadett, a Mentes Bor tulajdonosa is kiemelte a piac edukációjának jelentőségét és a nyitás fontosságát a nem növényi étrenden lévők felé, míg Garami Gabor, Rimóczi Zsófia és Pintér Dóra – Dóra Vegán Életmód – influenszerek és Szikora Zsolt, a Biorganik Online Kft. ügyvezetője a véleményvezérek és cégek együttműködésében a hitelesség fontosságára hívta fel a figyelmet.
A napra a koronát egy esettanulmány tette fel: Fehér Melinda és Kulcsár Róbert, a tunki-tunki tulajdonosai és Nagy Barna, a Kreatív Vonalak stratégiai vezetője a tunki-tunki rebrandingjén keresztül meséltek a márkaépítés kulcskérdéseiről. Az esemény támogatója a METRO és a Prove, médiatámogatója a Trade Magazin, a rapid networkinget a Vegan Business Circle szervezte.