ZETApress

hírportál

Vasutasnap buszosokkal

Immár 74. alkalommal tartották meg a mai Vasutasnapot, amely fontos szimbóluma a társaság iránti elkötelezettségnek és hűségnek, egyben immár a MÁV-VOLÁN-csoport legnagyobb közös ünnepe. Az eseményre szerkesztőségünk is meghívást kapott. Fotóink a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság felvételei.

A Vasutasnap egyik kiemelt programja a Tisztavatás és a MÁV-VOLÁN-csoport első számú vezetői által adományozott magasabb szintű kitüntetések átadása. A Magyar Vasút-történeti Parkban rendezett eseményen 10 órától 225 tisztet avattak, 13 órától pedig 171-en kaptak elismerést.

A közlekedési szektorban végzett hallgatók felsőfokú tanulmányának lezárását jelképező Tisztavatáson 225 vasúti és autóbuszos tiszt tett szolgálati fogadalmat. Az idén avatott tisztek a Baross Gábor Oktatási Központban felsőfokú pályaépítési és fenntartási nappali, autóbuszos forgalmi tiszti, felsőfokú személyszállítási kereskedelmi, felsőfokú személyszállítási technológiai, felsőfokú forgalmi levelező, felsőfokú erősáramú mesteri (kisfeszültség szakirány), felsőfokú erősáramú mesteri (alállomási szakirány) valamint felsőfokú biztosítóberendezés mesteri tanfolyamon végezték tanulmányaikat.

A Baross Gábor Oktatási Központ 2022. július elsejétől átvette a közúti (autóbuszos) hatósági képzések szervezését, ezzel a vállalatcsoport szolgáltatójaként, a magyarországi közösségi közlekedés legnagyobb felnőttképzőjévé vált. Az intézmény célja, hogy képzéseinek modernizálásával, a digitalizáció által kínált lehetőségek maximális kihasználásával a közlekedést rendszerben látó, jól felkészült, ügyfélközpontú szakembereket képezzen, akik az utasok és a fuvaroztatók számára versenyképes és környezetbarát alternatívát kínálhatnak.

A magasabb szintű kitüntetések délutáni átadó ünnepségén Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára elmondta: A járműállomány és az infrastruktúra megújítására vonatkozó terveket a MÁV-VOLÁN-csoport kidolgozta, Magyarország kormánya pedig megadta hozzá a politikai támogatását. Ahhoz azonban, hogy mindez meg is tudjon valósulni, szükség van azokra a forrásokra is, amelyeket Brüsszel ma jogosulatlanul visszatart. E források kiharcolásában is sokat segíthet a most kezdődött magyar uniós elnökség! – reménykedett.

Dr. Pafféri Zoltán, a vasút-társaság vezérigazgatója beszédében rámutatott, hogy a vasút fejlesztése hazánk versenyképessége szempontjából is elsőrendű kérdés, hiszen az országszerte zajló beruházások logisztikai igénye egyre nagyobb, a teherforgalom növekedését pedig nem lehet csupán az autópálya-hálózatra terhelni. – Minden újabb lassújel, minden rendkívüli vágányzár és elhalasztott pályafelújítás újabb kamionokat jelent a sztrádáinkon. Márpedig áru, ami oda- vagy elszállításra vár, csak egyre több lesz. A megoldás a vasút. Erről üzen a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztése, a Déli körvasút projekt vagy a V0 projekt – hangsúlyozta a MÁV-VOLÁN-csoport vezetője hozzátéve: a vállalatcsoport és tulajdonosi jogokat gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium szakemberei kidolgozták és a kormány által már tárgyalt 10 éves vasút-fejlesztési stratégiába építették azokat a terveket, amelyek a pályahálózat és a gördülőállomány megújítását célozzák. Szakemberként reményét fejezte ki, hogy a stratégia végrehajtása már az idei esztendőben megkezdődhet.

Szóljon hozzá!