Indul a hódismereti hónap
Ma Nyíregyházán elindítja az OBI Hungary és a WWF Magyarország a korábbi években már nagy sikert aratott hódóra-sorozatot, amelynek keretében idén 16 város mintegy 2300 általános iskolás diákja ismerkedhet meg Európa legnagyobb rágcsálójával.
A természetvédelmi órákat január végétől február végéig tartják meg az OBI tizenöt vidéki áruházában, míg a budapesti helyszínek közül a Soroksári úti és a Fogarasi úti áruházakba várják az érdeklődő diákcsoportokat.
A WWF Magyarország az OBI kizárólagos anyagi támogatásával 1996-ban, Fülöp herceg jelenlétében indította el Magyarország első sikeres emlős-visszatelepítési programját. A visszatelepítések célja, hogy az eurázsiai hód, amely a 19. században több mint egy évszázadra eltűnt Magyarországról, ismét része legyen a hazai, ártéri élővilágnak. A hódtelepítési program befejezéseként 2008. októberben a Tisza mentén szabadon engedtek 14, Németországban vadon befogott eurázsiai hódot, ezzel a hazánkba visszatelepített hódok száma már meghaladta a 200-at. A program sikerének, a hazai szaporulatnak és a környező országokból történő természetes bevándorlásnak köszönhetően jelenleg több mint 500 hód él Magyarországon.
Az OBI és a WWF együttműködésének része, hogy az ország különböző városaiban lévő OBI áruházakban tartandó hódismereti órák keretében a hódok életmódjával, ezen keresztül pedig a természetvédelem fontosságával és eszközrendszerével is megismertetik az általános iskolás diákokat. Idén január 27. és február 26. között 16 város 17 áruházában zajlik az országos programsorozat.
Először Nyíregyházán csengetnek be a hódórára
Az órákon szerzett ismeretek alapján a diákok hódismereti totót tölthetnek ki. A helyes válaszokat visszaküldők között sorsolás dönti el, hogy melyik csoport vehet részt egy természetvédelmi osztálykiránduláson. A hódórákkal egy időben a WWF és az OBI szövegíró pályázatot indít, amelyre bármely iskoláskorú gyermek a hódról szóló verssel, mondókával nevezhet. A pályázat célja, hogy ne csak a hóddal kapcsolatos ismeretek elsajátítására nyíljon lehetőség, hanem a természetvédelem kapcsán a gyerekek szabadon kibontakoztathassák fantáziájukat és alkotókedvüket is. Ha pedig esetleg valaki lemaradt a lehetőségről, idén már filmen is láthatja, mit érdemes tudni a hódokról.
Az OBI Hungary nem véletlenül támogatja a kezdetektől a WWF hódprogramját. Ezzel egy olyan ügyet karol fel, amely jól tükrözi a vállalat környezettudatos szemléletét, egyben minden városban lehetőséget ad elkötelezettségének bemutatására.
Az OBI kiemelten fontosnak tartja a fiatal korosztály környezeti nevelésének ügyét, az áruházakban zajló környezetismereti órák erre különleges lehetőséget adnak. A hód ráadásul jelképként is fontos, hiszen egy családban élő, környezetét és otthonát tudatosan építő állatról van szó. Az ország legnagyobb otthonfejlesztési áruházláncában minden megtalálható ahhoz, hogy a hód példáját követve mindenki saját maga is tudja építeni és szépíteni otthonát, lakókörnyezetét ? mondta Illés Gyöngyi, az OBI magyarországi PR és marketingigazgatója.
A sikeres hód-visszatelepítési program lezárulása után különösen fontosnak tartjuk, hogy felhívjuk az emberek figyelmét arra, hogyan járulhatnak hozzá a hódok és környezetük védelméhez. A hódóra segítségével a gyerekek játszva megtanulhatják, milyen veszélyek leselkednek a hódokra, és hogyan lehet őket megvédeni ? tette hozzá Magyar Gábor, a WWF Magyarország igazgatója.