Javul a megközelíthetőség
Nem romlik, hanem javul Eger, Hódmezővásárhely, Salgótarján és Szekszárd elérhetősége. A megjelent sajtóhírekkel szemben a szakminiszter nem jelentette be a négy megyei jogú város és a főváros közötti közvetlen vasúti kapcsolat megszűnését ? tudatta a MÁV Press.
Nem is tehette volna, hiszen ezek a települések az új menetrend szerint legalább egy vonatpárral átszállás nélkül elérhetőek lesznek Budapestről. A közösségi közlekedési szolgáltatást javító buszos gyorsjáratok tehát nem kiváltják, hanem kiegészítik a bővülő vasúti kapcsolatokat.
A közlekedési lehetőségek száma ezekben az irányokban a jelenlegi tervek szerint nem csökken, hanem növekszik. Minden település elérhető lesz vonaton is a központi régióból. Salgótarjánba az idei évhez hasonlóan egy vasárnap délutáni közvetlen vonatpár, a többi városba napi egy közvetlen vonatpár közlekedik majd. Ez azt is jelenti, hogy átszállás nélküli vasúti kapcsolat létesül a Budapest ? Szekszárd ? Baja útvonalon. Eger Füzesabonyon, Hódmezővásárhely Szegeden, Salgótarján Hatvanon, Szekszárd pedig Sárbogárdon keresztül, e településeken vonatot váltva órás ütemben lesz megközelíthető.
Ezen felül, többletszolgáltatásként bővül az autóbuszos kínálat. Mivel ezek a települések az országos jelentőségű vasúti hálózattól távol esnek, a minisztérium főként autópályán közlekedő, kiszámítható ütemezésben induló buszokkal is igyekszik kiszolgálni a fővárosba igyekvő vagy onnan érkező utasokat.
A nehézkesebb, többnyire átszállást igénylő vonatközlekedés mellett így új közúti gyorsjáratok is indulnak a négy város és a központi régió között. Az emelt sebességhatárú (ún. Tempo 100), klimatizált buszok a következő útvonalakon, menetidőkkel és mindkét irányban érvényes gyakorisággal közlekednek majd:
Salgótarján ? M3 ? Budapest 100 perc óránként; Salgótarján ? Pásztó ? M3 ? Budapest 125 perc kétóránként; Eger ? M3 ? Budapest 110 perc óránként; Eger ? Gyöngyös ? M3 ? Budapest 130 perc óránként; Szekszárd ? M6 ? Budapest 120 perc négyóránként; Szekszárd ? Dunaújváros ? Budapest 165 perc óránként; Hódmezővásárhely ? M5 ? Budapest 160 perc négyóránként és Hódmezővásárhely ? Szentes ? Kecskemét ? Budapest 180 perc kétóránként. A többlet buszjáratok nem a megmaradó vasúti kapcsolat helyettesítése, hanem a szolgáltatási színvonal javítása érdekében indulnak. A négy megyei jogú város közvetlenül elérhető lesz a fővárosból vonaton.