Újra bringázz munkába!
Megizzadok, elázom, megfázom! Scherer Péter szerint nem meggyőzőek ezek a kifogások, hiszen bringázni mindig jó. Bringázzunk újra a munkába! A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Magyar Kerékpáros-klub reggel immár 14. alkalommal indította közösen útnak a Bringázz a Munkába! (BaM!) kampányt több tucat kerékpáros jelenlétében.
Az erzsébetvárosi Madách téren Scherer Péter színművész a biciklivel érkező nézőközönség körében kutatott a széles körben elterjedt kifogások után: ki, mikor, miért nem ül éppen biciklire? Sőt a kerékpárját napi szinten használó színművész a kampány népszerűsítésében önként részt vállaló játékosokat hivatalosan is kinevezte bringatárssá: vigyék hírét a játéknak és győzzék meg saját kollégáikat, próbálják ki ők is a kerékpárt a munkába járásra!
Az idei kampány üzenete nem más, mint a szokásos kifogások felsorolása és megkérdőjelezése: nem kerékpározom, mert megfázom. Talán elkések? Megizzadok! Elázom az esőben! És különben is fáradt vagyok. A már kerékpárral járók jói ismerik, hogy ezeken a kifogásokon hamar túl lehet lendülni, és a bringázás öröme mindenért kárpótol.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, mint a kampány jogtulajdonosa fontos feladatának tartja a közösségi és a kerékpáros közlekedés infrastruktúrájának fejlesztését az ország minden részén. A. tárca az általa koordinált kampányokkal (Bringázz a Munkába, Kerékpárosbarát Munkahely, Település Pályázat, Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap) is igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy a szükséges infrastruktúra fejlesztése önmagában nem elég, a közlekedési szokások megváltoztatása a közlekedőkön múlik, saját érdekeiket is szolgálja. A 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus végére a jelenleg használható mintegy 4000 kilométer hosszúságú, teljes kerékpárút-hálózat a tervek szerint 1000-1500 kilométerrel hosszabbodhat meg.
Magyarország kerékpáros nagyhatalom. Az Eurostat adatár szerint Európai viszonylatban negyedikek vagyunk kerékpárhasználatban, a Kerékpárosklub mérése alapján a budapesti növekedés pedig párját ritkítja: míg a nagy alföldi régióknak köszönhetően országosan 40%-on stagnál a használati arány, Budapesten a majdnem nulláról 17%-ra ugrott az utóbbi néhány év alatt.
A Kerékpárosklub nyári felmérése is jó példázza, hogy az új BaM! játékosokat leginkább saját kollégáik példamutatása és rábeszélése, a vállalaton belüli kommunikáció motiválta eddig leginkább a részvételre. Ezért a most őszi kampányban ahhoz kínál segítséget a klub, hogy a már BaM-oló játékosok kinyomtathatnak egy ? a még bizonytalan kollégáik asztalára helyezhető ? kis kampányplakátot, hátán egy kis BaM! naptárral, melyben mások számára is látható módon jelölhetik kerékpáros napjaikat. Ahogy eddig is, a játékosoknak egy online naptárban kell gyűjteniük kerékpárral megtett kilométereiket a kampány öt hete alatt legalább nyolc alkalommal ahhoz, hogy oklevelet kaphassanak.
A BaM! Kampány a Magyar Kerékpáros-klub szervezésében valósul meg a Kerékpáros Magyarország Program keretében, az NFM, mint a kampány kezdeményezője és a védjegyoltalom jogosultja hozzájárulásával. A szervezők idén ősszel is hét-nyolcezer résztvevőre számítanak. A bringás reggeliket október 9-én csütörtökön rendezik meg ? országosan mintegy 40 reggeliztetőponton. A bringás reggelik helyszínét a weboldalukon és a Facebook-oldalukon teszik hamarosan közzé. A kampány vége október 31-e péntek.