ZETApress

hírportál

Volánbuszok Pécelen

Club 11 PécelenÚj buszok szállítják szombattól a péceli és rákos-menti utasokat. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelésére a VOLÁNBUSZ Zrt. új járműparkkal veszi át az autóbuszos közösségi közlekedés szolgáltatási feladatait a főváros forgalmában is fontos szerepet betöltő egyes agglomerációs vonalakon.

Az új, alacsony-padlós és akadálymentesített járművekkel elsőként Pécel, Rákoscsaba és Rákoskeresztúr lakói utazhatnak április 26-án, szombattól a 169E nappali és a 956-os transz-fővárosi (Pécelről Hűvösvölgyig futó) éjszakai busz vonalán. A klimatizált, környezetbarát buszok forgalomba állásával jelentősen emelkedik a szolgáltatás színvonala. A menetrendek, járatszámok és tarifák továbbra is a megszokott fővárosi BKK-rendszerbe illeszkednek majd ? tudtuk meg a mai sajtóreggelin, a péceli Club 11 Kastély Vendéglőben.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Fővárosi Önkormányzat megállapodása alapján a Budapesti Közlekedési Központ közbeszerzési pályázatán nyertes VOLÁNBUSZ Zrt. 8 + 2 évre kapta meg a jogot a feladat ellátására. A társaság a péceli buszjáratok után további tíz agglomerációs vonal üzemeltetését (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Halásztelek, Nagykovácsi, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós/Lakihegy és Törökbálint) veszi át június végéig ütemezett időpontokban. (Mint kedden már megírtuk, idén is lesznek buszbeszerzések a közösségi közlekedésben.)

Somodi László, a BKK vezérigazgató-helyettese, Egész Emil, a VOLÁNBUSZ Zrt. általános vezérigazgató helyettese és Szöllősi Ferenc, Pécel polgármestere elmondta, hogy az állami tulajdonú közszolgáltató 11 milliárd forintból összesen 167 autóbuszt szerzett be, melyek közül mintegy 150 darab áll fokozatosan forgalomba a BKK által szervezett, a főváros buszhálózatába szervesen illeszkedő elővárosi vonalakon. Az új buszok több ütemben a 13-as, a 22-es, a 64-es buszcsalád, a 38-as, a 40-es, a 40E, a 63-as, a 84E, a 88-as, a 89E, a 94E, a 140-es, a 140A, a 140B, a 169E, a 172-es, a 188E, a 218-as, a 240E, a 272-es és a 294E autóbusz vonalán és az agglomerációs éjszakai járatokon jelennek meg. A fejlesztéseknek köszönhetően nyárra minden második busz alacsony-padlós lesz Budapesten. A hétvégeken pedig már kizárólag alacsony-padlós járművek közlekednek az agglomerációs vonalakon.

A 106 darab MAN A21 Lion?s City és a 61 darab Rába-Volvo 7900 típusú autóbusz minden korszerű igénynek megfelel: a járművek teljes hosszukban alacsony-padlósak és akadálymentesítettek, kamerarendszer működik bennük, a komfortos utazást légkondicionáló is szolgálja. Az új buszok megkönnyítik az idősek, a mozgásukban korlátozottak és a babakocsis szülők közlekedését. Az akadálymentes utazást kihajtható rámpa is segíti.

A Rába-Volvo autóbuszokat a továbbfejlesztett, csökkentett kibocsátású Euro 5 EEV motorral szerelték fel. A MAN járműveket a közösségi közlekedésben Magyarországon először megjelenő, Euro 6 normának megfelelő motorral és a környezetterhelés csökkentését is segítő legkorszerűbb automata sebességváltóval gyártották. Minden harmadik új jármű beépített automata utasszámláló rendszerrel támogatja a forgalomszervezési feladatokat. A buszokat felszerelték a FUTÁR rendszerrel, az utastérben és a jármű minden oldalán elhelyezett belső és külső kijelzők folyamatosan aktuális tájékoztatást adnak a járat útirányáról és a következő megállókról.

1 hozzászólás

Visszajelzések

  1. Kelet-Pestről Észak-Budára | ZETApress

Szóljon hozzá!