ZETApress

hírportál

Megújult állomások

Ma 14 órakor Gajai-Kovács Anna, a főpolgármester sajtófőnöke moderálásával átadták az M3-as metró központi szakaszán a felújított Kálvin tér, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák állomásokat, így ma 17 órától Kőbánya-Kispesttől már a Kálvin térig jár a metró a déli szakaszon.

Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója aKálvin téri ünnepségen kiemelte annak jelentőségét, hogy az elmúlt időszak legnagyobb közlekedési beruházása során határidőre adták át a három megállót, noha a munkálatokat nehezítette a világjárvány, az ukrajnai háború és az is, hogy felújítás közben részlegesen működik a metró. A következő tíz hónapban még folytatódik a munka, és az M3 teljes vonalát 2023. március 15-én adják át a közönségnek – közölte Bolla Tibor vezérigazgató. Fotóink Bratkó József felvételei.

Tarlós István volt főpolgármester, országos közlekedési és közszolgáltatási infrastruktúra fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott emlékeztetett arra, hogy az M3-as metró Magyarország legnagyobb forgalmat lebonyolító viszonylata, amely több utast szállít, mint a MÁV. A most felújított három állomás az első szakaszban készült el, a vonal legmélyebb részén – mondta felidézve, hogy a 2017-ben kezdődött rekonstrukció három ütemben valósul meg: először 2019. március 30-án az északi szakasz készült el Újpest és a Lehel tér között, majd 2020. október 22-én a déli rész a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között. A legnehezebb, középső szakasz rekonstrukciója 2020 márciusában indult.

AZ EU 2018-ban hagyta jóvá a nagyprojekt támogatási szerződését, a kormány többlettámogatásával együtt a főváros jelenleg mintegy 217 milliárd forintot fordíthat a megvalósításra. Ez Budapest utóbbi nyolc évének legnagyobb műszaki beruházása, amelyhez a kormány kezdettől támogatóan állt – ismertette az előzményeket.

Tarlós István elmondta, hogy a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák mind kiemelt jelentőségű állomások, melyek teljes körű akadálymentesítéséről már az előző városvezetés megállapodott 2017-ben. Magyarországon itt készültek először közforgalmú ferde-pályás liftek – hívta fel a figyelmet a mozgólépcsők közé épült felvonókra. Ez a nagyszabású és bonyolult mélyépítési feladat két városvezetés és a kormány közös teljesítménye – hangsúlyozta Tarlós István. Fotóink Lantai József felvételei.

A 3-as metró felújítása átível önkormányzati ciklusokon, kívül áll a pártpolitikán, az egész ország közös ügye – hangsúlyozta a felújított szakasz ünnepélyes átadásán Budapest főpolgármestere. Karácsony Gergely utolsó szónokként felidézte, hogy a beruházás az Európai Unió, a magyar kormány és a Fővárosi Önkormányzat közreműködésének köszönhetően valósulhatott meg.

A főpolgármester köszönetet mondott elődjének is, amiért elindította a projektet, megköszönte továbbá a főváros cégeinek és a kivitelezőknek az elképesztő munkát, amellyel határidőre sikerült átadni a három állomást. Kiemelte, hogy a három felújított megállót akadálymentesítéssel látták el. Ez nemcsak gyakorlati kérdés, hanem egyfajta filozófia is: Budapest mindannyiunk közös otthona – fogalmazott és köszönetet mondott a magyar kormány támogatásáért is hozzátéve, hogy folytatni szeretné a párbeszédet a kormányzattal a következő metrófejlesztésekről.

A most felújított megállók sok kulturális idézetet hordoznak: a Kálvin téri megálló Bartók Béla: Cantata Profanája előtt tiszteleg, a Corvin-negyedben pedig a Star Wars filmekre utaló födémszerkezet alakult ki, amely a hiperűrugrást idézi meg – közölte, majd 14:30-tól a benn álló szerelvénybe szállva előbb a Corvin-negyed, majd a Semmelweis Klinikák állomásokat tekinthettük meg, majd visszatértünk a Kálvin térre.

Mint május 10-én megírtuk, ma 17 órától Kőbánya-Kispesttől a Kálvin térig jár a 3-as metró a déli szakaszon, de az állomás átépítése miatt a Nagyvárad téren nem állnak meg a szerelvények. Oda-vissza a Népligettől az M30-as állomáspótló autóbuszok hozzák-viszik az utasokat.

Szóljon hozzá!